Kalite Güvence Sitemi Usul ve Esasları
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ODYOLOJİ BÖLÜMÜ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI
Amaç
Madde 1- Bu usul ve esaslar Başkent Üniversitesi Odyoloji Bölümü’nün eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idarî hizmetlerin iç ve dış kalite güvencesi, akreditasyon süreçleri ve bu kapsamda tanımlanan görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin esasları düzenler.
Kapsam
Madde 2- Bu usul ve esaslar Odyoloji Bölümü Kalite Koordinatörü ile ilgili düzenlemeleri kapsar.
Dayanak
Madde 3- Bu usül ve esaslar, Başkent Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4- Bu usul ve esaslar’da geçen;
Odyoloji Bölümü: Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Odyoloji Bölümünü,
Odyoloji Bölümü Başkanı: Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Odyoloji Bölümü Başkanını,
Odyoloji Bölümü Akademik Kurulu: Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Odyoloji Bölümü Akademik Kurulu
Koordinatör: Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Odyoloji Bölümü Kalite Koordinatörünü,
Üniversite: Başkent Üniversitesini,
Üye: Kalite Koordinatöründa görev alan öğretim elemanlarını ifade eder.
Koordinatörün Oluşturulması
Madde 5- Kalite Koordinatörü aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde oluşturulur.
- Koordinatör, Odyoloji bölümü akademik kurul kararı ile kurulur.
- Koordinatörün faaliyet süresi 5 yıldır. Faaliyet süresi biten koordinatör bölüm akademik kurulu kararı ile tekrar faaliyetlerine devam edebilir.
- Kalite Koordinatörü, bölümün web sitesinde ilan edilir ve bölüm raporlarında kayıt altına alınır.
- Koordinatör, bölümden seçilen 3 öğretim elemanı ve kalite güvence bölüm öğrenci temsilcisinden oluşur.
- Koordinatörün amacı ve faaliyeti kapsamına bağlı olarak, koordinatörde danışmanlık sağlamak üzere üniversitenin diğer akademik birimlerinden öğretim elemanı görevlendirilebilir.
- Koordinatör ilk toplantısında kendi üyeleri arasından birer öğretim elemanını başkan ve raportör olarak seçer.
- Koordinatör yıl içinde en az 2 kez toplanır ve toplantı sıklığını gereksinime göre belirler. Koordinatör; başkan, raportör ve en az bir üye olması durumunda toplanır.
Koordinatörün Görevleri
Madde 6- Koordinatörün görevleri
- Odyoloji Bölümü için yıllık ölçülebilir hedefler belirlenmesi
- Bir önceki yıl belirlenen ve gerçekleştirilen hedeflerin gerçekleşme durumunun değerlendirilmesi
- Her hedef için risk tablosunun hazırlanması
- Bir önceki yıla ait hedef risk tablosunun gözden geçirilip değerlendirilmesi
- Odyoloji Bölümünün SWOT analizinin yapılması
- Odyoloji Bölümü için önleyici faaliyetlerin tespit edilmesi
- Odyoloji Bölümü için düzenleyici faaliyetlerin tespit edilmesi
- Odyoloji Bölümünün kalite yıllık performans raporunun hazırlanması
- Üniversite’nin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, Gözden geçirme toplantıları düzenlenmesi, iç ve dış değerlendirme sonuçları kapsamında gerekli görülen iyileştirme faaliyetlerinin planlanması
- Bir önceki iç ve dış değerlendirmede ortaya çıkan ve iyileştirilmeye ihtiyaç duyulan alanlarla ilgili çalışmalar yapılmas
Başkanın Görevleri
Madde 7- Kalite Koordinatörü Başkanının görevleri;
- Koordinatörü temsil etmek ve koordinatör çalışmalarını yönetmek, koordinatörün çalışma usul ve esaslarının belirlenmesini sağlamak,
- Koordinatörle ilgili her türlü temsil, görevlendirme, iletişim, yazışma vb. konuları koordinatör kararıyla bölüm başkanlığına bildirmek,
- Her eğitim ve öğretim döneminin sonunda koordinatörün faaliyet raporunu hazırlamak ve bölüm başkanlığına sunmak.
- Her eğitim-öğretim yılı sonunda gelecek eğitim-öğretim yılı için kalitefaaliyetleri ile ilgili planlama yapmak ve Bölüm başkanına sunmak
Raportörün Görevleri
Madde 8- Raportörün görevleri;
- Koordinatör toplantı tutanaklarını tutmak, tutanakları üyelere imzalatarak saklanmasını sağlamak
- Koordinatör adına yazılacak yazıların hazırlanması, konu ile ilgili bilgi ve belgelerin Koordinatör Dosyasında tutulmasını sağlamak,
- Toplantı tarihi, gündemi ve ilgili belgeleri koordinatör üyelerine iletilmesini sağlamak.
Madde 9- Toplantı Tutanaklarında aşağıdaki bilgiler yer alır:
- Koordinatör adı,
- Toplantı sıra numarası,
- Toplantı tarihi (günü, saati),
- Toplantı yeri,
- Toplantıya katılanlar,
- Toplantı gündemi ve kararlar.